در هشتمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی مطرح شد؛
اهمیت اجرای خطوط ریلی در کلانشهرها/ اجرای خطوط ریلی در چهار محور شیراز تحول بزرگی در حوزه حملونقل و ترافیک ایجاد میکند
بررسی روند ساخت ایستگاه گلستان خط ۳ مترو و همچنین حفاری مکانیزه تونل این خط مقصد هشتمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگمقیاس بود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شیراز، بررسی روند ساخت ایستگاه گلستان خط ۳ مترو و همچنین حفاری مکانیزه تونل این خط مقصد هشتمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگمقیاس بود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید ضمن تسلیت شهادت رئیسجمهور و هیئت همراه، تصریح کرد: تلاش جهادی حضرت آیتالله رئیسی، رئیس جمهور شهید که در لایههای مختلف از جمله مدیریت شهری نهادینه شده بود، همچون گذشته در مجموعه شهرداری شیراز تداوم خواهد یافت. سید ابراهیم حسینی عنوان کرد: بازدیدهای نوبت شب پروژههای بزرگ مقیاس شهرداری شیراز بیش از هرچیز جنبه تقدیر از نیروهای خدوم در عملیات اجرایی پروژهها دارد.
شهردار کلانشهر شیراز نیز ضمن تسلیت شهادت خادمالرضا ایتالله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان اظهار کرد: طبق روال شنبهشبها در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بازدیدهای شبانه در دستور کار قرار دارد و نوبت شب پروژههای بزرگمقیاس شهرداری برقرار است.
محمدحسن اسدی تصریح کرد: اجرای خطوط ریلی در کلانشهرها جزو پروژههای مهم و بااهمیت مدیریت شهری محسوب میشود، چراکه کاری فنی، پیچیده و درعینحال زمانبر و پرهزینه است و باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته دستگاه تیبیام در ایستگاه گلستان مستقر و شروع به کار کرد، خاطرنشان کرد: معمولاً حین کار با مسائل و موضوعات خاص و غیرمترقبهای مواجه میشویم، مثلاً یکی از این موضوعاتی که موجب کمی تأخیر شد و باید حتماً برقرسانی انجام میدادیم، اتصال برق از شبکه اصلی و سراسری بود که نهایتاً این مشکل هم برطرف شد.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز طول خط ۳ مترو شیراز را بیش از 10 کیلومترمربع با ۸ ایستگاه ذکر و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۵ ایستگاه در دست انجام است که یکی از ایستگاهها توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز و مابقی توسط شرکت شمس عمران در حال ساخت است.
اسدی با بیان اینکه دستگاه تیبیام خط ۳ مترو در ایستگاه گلستان با عملیات خاصی به شیراز رسید و از مراحل سخت آن خارج شدیم، گفت: شهرداری شیراز جزو کلانشهرهایی است که بهجز خط ۳، خط ۲ هم از میدان امام حسین(ع) و میدان آزادی به سمت کلبه سعدی با دو تونل در دست اجرا دارد و پیمانکار اتصال خط ۱ به ۴ نیز مشخصشده است. شهردار شیراز مجدداً اضافه کرد: خطوط مترو جزو پروژههای بسیار بااهمیت است، بهویژه خط ۳ که میتواند به سایر خطوط متصل شود.
وی تأکید کرد: از آنجا که هیچ بخشی از شیراز حجم و تعداد جمعیت آن به میزان محور شمال غرب نیست و بسیاری از شهرکها در این منطقه قرار دارند، پس به نظر میرسد خط ۳ مهمترین خط مترو شیراز باشد.
اسدی همچنین از کلنگ زنی دو تقاطع در کمربندی جنوبی شیراز و بهرهبرداری از یک فرهنگسرا و بوستان طی دو روز آینده خبر داد.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تسلیت شهادترئیسجمهور و همراهانشان بیان کرد: طی سالهای آینده با خطوط ریلی در چهار محور شیراز، شاهد یک تحول بزرگی در حوزه حملونقل و ترافیک این کلانشهر خواهیم بود و یک تسهیل خوبی در ترافیک و آسایش مردم با استفاده از حجم خطوطی که به اتمام خواهد رسید، صورت میگیرد و بخش زیادی از شهر شیراز که ازنظر طولی مسافت زیادی دارد تحت پوشش و استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت، البته مدیران آینده هم باید ادامه خط ۴ و ۵ که طرحهای مصوب دارد را در جریان بیندازند.
رضا محمدیان تأکید کرد: مترو با توجه به عدم آلایندگی و مزاحمتهای ترافیکی، یک وسیله مهم برای عبور و مرور شهری محسوب میشود.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز نیز در ادامه این جلسه به تشریح روند پیشرفت پروژه بزرگ خط ۳ مترو این کلانشهر پرداخت و گفت: خط ۳ مترو شیراز از تقاطع بصیرت و در نخستین ایستگاه از شهید چمران آغاز میشود.
امیر یقطین ادامه داد: دومین ایستگاه بهصورت زیرزمینی در حال عملیات اجرایی و تحت عنوان ایستگاه میلاد در دستساخت قرار دارد. عملیات طراحی دو ایستگاه صنایع و دکتر حسابی نیز انجام و نقشهها آمادهشده و تصمیمگیری طی روزههای آینده انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه شهید بهشتی توسط شرکت شمس عمران در نزدیکی پل شهدای جهاد در حال عملیات اجرایی است و پیشرفت مناسبی دارد، ایستگاه آفرینش نیز توسط شرکت شمس عمران طبق زمانبندی در حال اجراست و همچنین ایستگاه گلستان در حال حاضر شفت ورودی تیبیام است که وظیفه دارد این دستگاه ۹ متری را که مستقر شده و ۱۰۰ متر در خاک حفاری داشته، پشتیبانی کند.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: پشتیبانی دستگاه، ارسال فوم، تجهیزات و خروجی خاک از این شفت توسط نوار نقاله انجام میشود. وی بابیان اینکه دستگاه تیبیام مستقرشده دستگاهی کاملاً پیشرفته و در حال حفاری است، گفت: برنامه ما این است که این دستگاه در یکزمان سهساله از ایستگاه گلستان حرکت کند و در پیاده راه سلامت و حاشیه بلوار جنوبی بولوار شهید چمران از زمین خارج شود.
حسین شاهسون مدیرعامل شرکت شمس عمران نیز در این بازدید بیان کرد: این شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع است و همانگونه که در حوزه دفاعی کار میکند امید است خدمتگزار خوبی هم برای مردم شیراز باشد.