×
امروز   چهارشنبه 27 فروردین ماه 1404    -    April 16 2025 -    الأربعاء 18 شوال 1446
اخبار

در نشست هم‌اندیشی با مسئولان روابط عمومی مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری مطرح شد:از تلاش شبانه‌روزی تا گشودن پنجره‌های نو؛ روایت تحول رسانه‌ای شهرداری شیراز/ سیده مریم حسینی: روابط عمومی محور گفتمان سازی شهری برای تحقق شهر هوشمند و شهروند آگاه است / دیانتی: پیشتازی شهرداری شیراز با ثبت بیشترین خبر در مجمع کلان‌شهرهای ایران در ایام نوروز

اندازه متن

 در نشست هم‌اندیشی با مسئولان روابط عمومی مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری مطرح شد:

 

از تلاش شبانه‌روزی تا گشودن پنجره‌های نو؛ روایت تحول رسانه‌ای شهرداری شیراز/ سیده مریم حسینی: روابط عمومی محور گفتمان سازی شهری برای تحقق شهر هوشمند و شهروند آگاه است / دیانتی: پیشتازی شهرداری شیراز با ثبت بیشترین خبر در مجمع کلان‌شهرهای ایران در ایام نوروز

 

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان روابط عمومی مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری، با تبیین برنامه ها و تعریف تعهدات جدید برای تحول در روابط عمومی شهرداری شیراز بر ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی، برای بهبود شرایط در این حوزه تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه پذیرش مسئولیت نظارت بر روابط عمومی شهرداری شیراز با هدف ایجاد تغییرات سازنده انجام شده است، گفت:در سال‌های گذشته، برخی رویکردهای روابط عمومی چندان مورد پذیرش نبود، اما با تغییر مدیریت جدید، این فرصت را مغتنم شمردم تا نقش نظارتی خود را با جدیت پیگیری کنم.

ناظر اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: همیشه ترجیح می‌دهم پیش از اقدام، فضای کار و دغدغه‌های همکاران را به‌خوبی درک کنم. در بازدید از منطقه ۳، واکنش گرم همکاران نشان داد که روابط عمومی‌ها تاکنون کمتر مورد توجه مسئولان بوده‌اند.

 

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز با اشاره به نقش حیاتی روابط عمومی در توسعه شهری، تصریح کرد: شهرداری امروز فقط خدمات‌رسانی نیست، بلکه درگیر مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست‌گذاری است. اگر سطح آگاهی مردم از این ابعاد پایین باشد، بی‌اعتمادی و بی‌تفاوتی رشد می‌کند و توسعه شهری متوقف می‌شود.

 

وی تأکید کرد: روابط عمومی، پل ارتباطی مردم و مدیریت شهری است، اما اگر مدیران شهری نسبت به جایگاه شما آگاهی نداشته باشند، این رسالت به درستی انجام نمی‌شود. برنامه‌ داریم تا این آگاهی را در سطوح مدیریتی ارتقا دهیم.

 

حسینی بر ضرورت اصلاح سیاست گذاری های کلان در احقاق حقوق برابر اداری بانوان تاکید کرد و گفت: مسائلی مانند حق مسکن، حق اولاد و حمایت از مادران شیرده هنوز به‌طور جدی پیگیری نشده است. این ضعف باید در سیاست‌گذاری‌ها اصلاح شود. 

 

وی همچنین از برگزاری دوره های تخصصی در حوزه‌های هوش مصنوعی، تولید محتوا و مستندسازی خبر داد و افزود: گفت و گو و پیگیری لازم در مورد تأمین تجهیزات انجام شده و در آینده ای نزدیک شاهد تحقق برنامه ها و رفع دغدغه ها خواهیم بود.

 

حسینی با بیان خاطره‌ای از فداکاری نیروهای آتش‌نشانی در یکی از مناطق شهرداری شیراز، گفت: متأسفانه تلاش‌های شما گاه نادیده گرفته می‌شود. من می‌خواهم این نگاه را تغییر دهم و متعهد می‌شوم گام‌به‌گام برای رفع مشکلات اقدام کنم.

 

ناظر در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از برگزاری جلسه بعدی در یک ماه آینده خبر داد و قول داد گزارش پیشرفت کار را ارایه کند.

 

در ادامه این نشست علی دیانتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، ، با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در ایام نوروز، این عملکرد را نقطه عطفی در اطلاع‌رسانی شهری دانست.

 

دیانتی با بیان اینکه فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز در نوروز ۱۴۰۴ در ترازی بالاتر از همیشه قرار گرفت، اظهار داشت: این موفقیت تنها نتیجه تلاش همکاران در روابط عمومی‌ها نبود، بلکه لطف خداوند، حمایت‌های شهردار کلانشهر شیراز، و نظارت‌های دقیق خانم دکتر حسینی؛ عضو شورای شهر و ناظر روابط عمومی ها نیز نقش بی‌بدیلی داشت.

 

وی با اشاره به آمار قابل توجه انتشار اخبار شهرداری شیراز در رسانه‌های ملی و محلی، خاطرنشان کرد: تنها در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۴، بیش از ۶۵۰ خبر در سایت مجمع کلان‌شهرهای ایران بارگذاری شد که سهم شیراز از این تعداد، ۲۲3 خبر بود که این  رکوردی بی‌سابقه در مقایسه با سایر کلان‌شهرهاست.

 

مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز با تأکید بر ضرورت تقویت انگیزه کارکنان روابط عمومی، گفت: همکاران ما در این حوزه بی‌وقفه و فراتر از ساعت‌های اداری کار می‌کنند. این تعهد، نشان‌دهنده عشق آن‌ها به کار و تعلق سازمانی است، اما نیازمند حمایت‌های بیشتر برای تداوم این مسیر است.

 

وی تصریح کرد: امروز روابط عمومی شهرداری شیراز به جایگاهی رسیده که محتوای تولیدشده توسط همکاران ما حتی از سوی رسانه‌های ملی مانند صدا و سیما نیز بازنشر می‌شود؛ این افتخاری بزرگ برای مجموعه شهرداری است.

 

دیانتی پیشنهاد داد جلسات دوره‌ای هر دو ماه یکبار با حضور مسئولان روابط عمومی برگزار شود تا با نظارت مستمر، خروجی‌های مؤثرتری در حوزه رسانه و محتوا تولید شود.

 

 

هیچ نظری در مورد این خبر ثبت نشده است

کد خبر :
82aa
تاریخ انتشار :
سه شنبه 26 فروردین ماه 1404
تعداد بازدید :
52

سایر اخبار

جدیدترین اخبار و رویدادهای شورای اسلامی شهر شیراز

An unhandled exception has occurred. See browser dev tools for details. بارگذاری مجدد 🗙